Osmo Coding

Om utrustningen

Osmo Coding är ett prisbelönt spelsystem som gör att man kan spela olika sorters interaktiva spel på en iPad. Osmo består av en iPadbas och en spegelhållare som du fäster på en iPad.  

Spegeln på Osmo läser av de programmeringsblock som barnen lägger på ytan framför iPaden och styr figuren Awbie inne i spelet. Awbie älskar jordgubbar och uppdraget är att hjälpa honom fram till jordgubbarna utan att krocka med träd eller ramla i vattnet.   

Osmo Coding är ett programmeringsspel som riktar sig till barn i förskoleåldern och uppåt. Barnen får lära sig grunderna i programmering på ett lekfullt och konkret sätt.  

Passande årskurser
Osmo passar både i förskolan och i skolans F-6. Osmo Coding är främst för de yngre och bokstavsspelen Osmo Word passar barn från 5–12 år.

Boka Osmo Coding

Stöd och fortbildning

Vill du gå en fortbildning eller behöver du hjälp med att komma igång med Osmo Coding? Hos oss har du möjlighet att boka workshops och kurser i programmering!

Läs mer
Översikt

På AV Medias webbplats används s.k. sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dator. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Tredjepartsprogram

Vi använder Google Analytics för att få en uppfattning om hur besökare använder vår webbplats, så som vilka sidor som besöks och hur många besök som görs.

Undvika cookies

Om du vill undvika cookies kan du ställa in din webbläsare så att du automatiskt nekar cookies eller informeras om att en webbsida innehåller cookies. Mer information om hur du går tillväga finns i din webbläsares hjälpavsnitt.