Nytt bokningssystem för lån av utrustning

Uppdaterad 2024-10-31

Det nya bokningssystemet för lån av utrustning är nu öppet!

Nu kan du återigen boka utrustning. Du kommer åt bokningssystemet som vanligt via vår webbsida och AV-Play.

Frågor och kontakt

Nedan hittar du frågor och svar om systembytet. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss!

Frågor och svar

Hur hittar jag till det nya bokningssytemet?

Bokningssystemet kommer att finnas på samma platser som tidigare. Knappen på vår websida och i AV-Play kommer att länkas om från det nuvarande systemet till det nya.

Behöver jag logga in i det nya systemet?

Ja, du kommer att behöva logga in i det nya systemet. För att det ska bli lättare med inloggningen kommer du att kunna logga in med Google, Microsoft eller Skolon. För några kommuner är inte kopplingen kring inloggning klar än. Fram tills dess kan du som arbetar i en av dessa kommuner maila oss för att få tillgång till ett konto. På bokningssystemet startsida finns det tydlig information om på vilket sätt just du ska logga in.

Jag har gjort bokningar i det gamla systemet. Kommer de att försvinna nu?

Dina bokningar som är gjorda i det gamla systemet kommer att flyttas över till det nya. Du kommer att få ett mail från oss med en ny bokningsbekräftelse. Kolla gärna att datumen stämmer med din/dina förväntade bokning/bokningar av utrustning.

Observera att den bokning du gjort i det gamla bokningssystemet inte kommer att synas under Mina bokningar eftersom att det gjordes i det gamla systemet. Om du gör en ny bokning kommer det att synas i Mina bokningar framöver.

Hur länge kan jag boka i det gamla systemet?

Det går inte längre att boka i det gamla systemet. Bytet gjordes under vecka 44. 

Är det nya bokningssystemet mer komplicerat än det förra?

Det nya bokningssystemet är lättanvänt och tydligt strukturerat för att du ska kunna hitta det du behöver utifrån bland annat årskurs och ämne. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss.